Benutzerspezifische Werkzeuge

Information zum Seitenaufbau und Sprungmarken fuer Screenreader-Benutzer: Ganz oben links auf jeder Seite befindet sich das Logo der JLU, verlinkt mit der Startseite. Neben dem Logo kann sich rechts daneben das Bannerbild anschließen. Rechts daneben kann sich ein weiteres Bild/Schriftzug befinden. Es folgt die Suche. Unterhalb dieser oberen Leiste schliesst sich die Hauptnavigation an. Unterhalb der Hauptnavigation befindet sich der Inhaltsbereich. Die Feinnavigation findet sich - sofern vorhanden - in der linken Spalte. In der rechten Spalte finden Sie ueblicherweise Kontaktdaten. Als Abschluss der Seite findet sich die Brotkrumennavigation und im Fussbereich Links zu Barrierefreiheit, Impressum, Hilfe und das Login fuer Redakteure. Barrierefreiheit JLU - Logo, Link zur Startseite der JLU-Gießen Direkt zur Navigation vertikale linke Navigationsleiste vor Sie sind hier Direkt zum Inhalt vor rechter Kolumne mit zusaetzlichen Informationen vor Suche vor Fußbereich mit Impressum

DAS LEBEN STUDIEREN - DIE WELT ERFORSCHEN ... SEIT 1607

Englisch B2.4: Academic Writing
verantwortlich:
Improving Language and Style

AfK-Nr. 495

This course is for students seeking to advance the quality of their written work in Academic English through improved language and style. Using a “writing-with-sources” method, the course will foster students’ understanding of the role of academic writing in the research process. It will cover the basics of academic writing style, including the formal conventions of academic texts, audience expectations about written texts in academic fields, and how such texts are written to meet the specific expectations about academic writing in English across disciplines. The course will focus on strategies for acquiring the vocabulary, phrases and appropriate grammar structures needed to write in the disciplines, with particular consideration of the importance of flow and coherency in academic texts and the techniques that can be used to link ideas together effectively. Throughout the course, students will undertake various tasks to consolidate the language, phrases, and style elements central to high-quality academic writing.

 

Course Outcomes

By the end of this course, students will be able to:

  • evaluate academic sources, including the academic quality of a text, the relevance of a source to a field of research, and the central idea of sources
  • apply a reader-oriented perspective to writing and compare different approaches to academic writing across disciplines and genres of academic writing
  • identify strategies to organize academic writing coherently, such as transitions and signposts
  • structure academic texts around a central idea
  • identify strategies to use accurate words and phrases in a discipline

Admission requirement: successful completion of a B2.4-level English course at the ZfbK or level 76-85 on our online placement test
Credit points: 2
Credit requirements: Active participation and completion of writing assignments for portfolio

 

Bitte beachten Sie, dass dieser Kurs erst in der dritten Semesterwoche startet!

 

 

KursnrOffer No.DetailsDetailTagDayZeitTimeOrtLocationZeitraumDurationLeitungGuidancePreisCostBuchungBooking
495Improving Language and StyleDi10:00-12:00ZfbK 11723.04.-13.07.Dr. Janine Murphyentgeltfreiabgelaufen